Minimalna ilość dawców, od której możemy przeprowadzić akcję to 35/40 chętnych.
W przypadku mniejszej ilości chętnych możemy zorganizować transport osób do Centrum lub jednego z Oddziałów Terenowych.
Optymalne godziny do zaplanowania akcji są między 8:00 a 13:00 lub 12:00 - 16:00
Czas pobrania krwi od 30 dawców to około 2 godziny.
Aby zarezerwować datę i godzinę przeprowadzenia akcji należy skontaktować się z Działem Metodyczno-Organizacyjnym i Promocji RCKiK tel. 71 371 58 19, email: metorg@rckik.wroclaw.pl
RCKiK zapewnia:
Cały personel oraz łóżka i sprzęt potrzebny do pobierania krwi
Poczęstunek dla dawców – kawa, herbata, woda
Warunki lokalowe wymagane do przeprowadzenia akcji:
Duże pomieszczenie ok. 70m2, lub 2-3 mniejsze pomieszczenia, lecz przynajmniej jedno wielkości 20-25m2, z dobrym oświetleniem i wentylacją. Pomieszczenia powinny być uprzątnięte przed przyjazdem ekipy z RCKiK.
Przynajmniej 8 dużych stołów i 15 krzeseł. Akcje powyżej 100 dawców wymagają przynajmniej 12 dużych stołów i 25 krzeseł
Przynajmniej jedna osoba jest potrzebna przed i po akcji oddawania krwi do pomocy przy ustawieniu i złożeniu sprzętu. Organizator, lub jego przedstawiciel, powinien spotkać się z ekipą z RCKiK tuż po przyjeździe, by przedstawić plan lokalowy oraz być stałym kontakcie z pracownikami RCKiK.
Dostęp do 4 gniazdek elektrycznych+ przedłużacze.
Miejsce parkingowe dla samochodu transportowego z RCKiK.
Dostęp do toalet dla dawców i pracowników RCKiK.
W związku z potrzebą komputerowej bezprzewodowej rejestracji dawców w przypadku słabego zasięgu telefonów komórkowych w pomieszczeniach gdzie pobierana jest krew należy zgłosić ten fakt w deklaracji organizatora.
Reklama akcji:
Aby rozreklamować organizowaną akcję oddawania krwi wykorzystaj:
promocja w otoczeniu internetowym
udostępnianie naszych informacji o planowanej akcji
ulotki
plakaty
informacje prasowe do lokalnych mediów
lokalne stacje radiowe
znaki wskazujące miejsce akcji